Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en continue verbetering. Daarom zijn we een jaar terug begonnen met het in kaart brengen van onze processen. Tegelijkertijd ontstond de wens om dit door certificering te laten controleren. Is onze kwaliteitsmanagement kwalitatief goed genoeg voor internationale normen? De afgelopen maanden hebben we dit proces doorlopen, en vorige week werden we verblijd met het nieuws dat we inderdaad aan de ISO 9001 norm voldoen!

Wat is NEN-EN-ISO-9001?

NEN-EN-ISO-9001 (ook wel ISO 9001) is de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. Door dit certificaat voldoen wij aan een goed kwaliteitsmanagementsysteem. We hebben onze bedrijfsprocessen in kaart moeten brengen en hiervoor een continu proces van audit en verbetering in de organisatie gebracht. Dit alles vanuit de gedachten dat er geen plafond is voor kwaliteit en we de lat telkens hoger kunnen leggen.

Fundament

Om dit te doen is met iedereen in de organisatie gesproken. De output van deze gesprekken is vervolgens gebruikt om heldere processen in kaart te brengen. Maar ook om de kern van verbeteractiviteiten vast te stellen en in processen vast te leggen. Hiermee hebben we een stevig fundament gelegd voor doorlopende metingen van kwaliteit en verbeteringen in de praktijk.

Meteen verbeteren

Een voorbeeld hiervan is de doorlooptijd van supporttickets. Deze meten we nu met een nieuw registratiesysteem, waardoor we effectiever kunnen sturen op de klanttevredenheid. We meten ook op verschillende onderdelen van onze service, zoals deze doorlooptijd van tickets. Als we onze streefpercentages niet halen, kunnen we hier direct op acteren. Zo hebben we kwaliteitsverbetering vastgelegd in onze praktijk.

En nu verder

Binnen Unexus heeft Wilfred Bassie de rol als kwaliteitsmanager. Hij is het aanspreekpunt voor ISO 9001 en verantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagementsysteem. We blijven audits houden en onze kwaliteit verbeteren. Mocht je hierover meer vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Wilfred.

Meer weten over onze certificeringen?

Door continue te werken aan kwaliteit en gegevensbescherming voldoen we aan een aantal normen.

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...
Allert Schallenberg

Maak kennis met Allert Schallenberg, de nieuwe CTO bij Unexus.

"Ik hou ervan om te bouwen aan groei en innovatie" Maak kennis met Allert Schallenberg (45), de kersverse Chief Technology ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...