Met ruim 72.000 woningen, jaarlijks meer dan 100.000 reparaties en 3.500 verhuizingen, is het aantal huurderscontacten bij Ymere groot. Maar hoe doe je dat op een efficiënte manier waarbij je huurders verschillende communicatiekanalen ter beschikking stelt en overzicht wilt houden? CorporatieGids Magazine sprak erover met Christiaan Koenders, Manager Klantbediening bij Ymere.

“De cijfers van onze afdeling KlantContact met negentig medewerkers zijn inderdaad hoog,” begint Christaan het gesprek. ‘’Ieder jaar handelen wij zo’n 400.000 vragen af.Dagelijks vinden er gemiddeld 1.600 huurderscontacten plaats, waarvan 84 procent telefonisch. De digitale contacten bestaan uit webformulieren, e-mail, social media of WhatsApp. Gemiddeld heeft een huurder vijf keer per jaar contact, soms meerdere keren over een zelfde onderwerp. Het volume aan vragen vereist effectieve afhandeling en goed zicht op de situatie van de huurder, wat hoge eisen stelt aan de intake van de vragen.”

Lees de klantcase

De klantcase kun je downloaden via de knop rechts op deze pagina.

Foto: Heidi Bogart, Bron: CorporatieGids Magazine.

Interesse in een demonstratie van het Unexus Communicatie Platform?

Oplossing

  • Unexus Connect

  • Omnichannel

  • Monitoring

  • Kanalen Teams Calling; Whats'App; E-mail

Integratie

  • Teams Calling

  • Fox Contact

  • Microsoft Exchange

  • Microsoft 365

  • Outlook Calender