BrabantWonen is een snel groeiende woningcorporatie. Ze bezitten momenteel zo’n 22.000 VHE’s en de komende jaren is de verwachting dat er per jaar enkele honderden nieuwbouwwoningen bij gaan komen. Bij zo’n groei hoort ook een verdere professionalisering van de bedrijfsvoering en ICT-infrastructuur. Om de wensen en groei te realiseren zijn ze op zoek gegaan naar een modern modulair platform, waarmee ze meerdere geïntegreerde kanalen kunnen aanbieden en de huurders meteen kunnen verbinden met de juiste medewerker.

Het geïntroduceerde telefonieconcept sluit goed aan bij de werkplek filosofie. BrabantWonen wil werken met het anyplace, anytime, anywhere principe. Meer thuiswerken zal, naast het werken op kantoor en bij de klant, een structureel onderdeel van de organisatie blijven. De bijzondere omstandigheden in de wereld hebben er mede voor gezorgd dat deze blijvende verandering heeft plaatsgevonden. Dankzij Unexus is er nu de keuze en flexibiliteit om dit te faciliteren.

De actualisatie van de (beschikbaarheids)status en de agenda koppelingen bieden iedereen binnen de organisatie inzicht in de aanwezigheid van de collega’s. Dankzij de opgestelde interne richtlijnen zorgt dit voor een efficiënte bedrijfsvoering.

Bij de klantingangen heeft BrabantWonen nu de koppeling met het primaire ERP systeem; Tobias AX van Aareon. Dankzij deze integratie profiteert men optimaal van alle beschikbare informatie. Dit zorgt voor een betere klantervaring en efficiënte gesprekken doordat alle informatie meteen beschikbaar is voor de KCC medewerkers.

Plaatsonafhankelijk Werken

Dankzij het gebruik van de soft client, of mobiele Unexus App, kan iedereen nu thuiswerken. Mensen moeten niet meer naar kantoor maar mogen naar kantoor komen. Unexus Connect is altijd beschikbaar op de smartphone dankzij de iOS & Android App, hiermee kan men o.a. bij het online telefoonboek, de status aanpassen en zich aan-/ afmelden voor bepaalde (bel)groepen. Dit maakt het makkelijk om bij te springen als de situatie daar om vraagt en zorgt voor een flexibele organisatie.

Er is een omgeving gecreëerd zonder vaste toestellen, elke collega heeft een Surface tablet (soft client) en mobiele telefoon (Unexus App). Daarmee is de organisatie flexibel en schaalbaar geworden. Even bijspringen waar en wanneer dat nodig blijkt is nu simpel. De nieuwe situatie maakt het dagelijks beheer veel makkelijker en het systeem draait nu in de Unexus Cloud. De interne en externe communicatie is zorgeloos en totaal locatie onafhankelijk geworden.

Lees meer over deze klantcase door deze te downloaden. Dit kan rechts op deze pagina.

Interesse in een demonstratie van het Unexus Communicatie Platform?

Oplossing

  • Unexus Cloud Datacenter

  • Verbetering Bereikbaarheid

  • Flexibiliteit

  • Presence Management

  • Plaatsonafhankelijk Werken

  • Schaalbaarheid

Integratie

  • Tobias AX

  • Fox Contact

  • Microsoft 365

  • Active Directory