Afgelopen oktober verving Rentree haar oude telefonieplatform voor Unexus Connect. De oude telefoniecentrale voldeed niet meer aan de verwachtingen. Een telefonie-update te midden van de uitdagingen rondom corona was nodig om hybride werken te faciliteren voor de medewerkers. Zo kwam Rentree uit bij Unexus.  

Rondkijken naar een nieuwe oplossing

Vanwege de begintijd van corona moesten de medewerkers van het Klant Contact Centrum (KCC) Rentree veel thuiswerken. Helaas bracht de oude telefoniecentrale niet veel mogelijkheden voor hybride werken met zich mee.

All-in-one

Nadat Rentree eerst zelf een tijdelijke oplossing had gevonden, gingen ze verder op zoek naar een all-in-one platform. De basis vormde telefonie, waarbij bellen vanaf verschillende locaties mogelijk zou worden. Daarnaast was de organisatie op zoek naar een partner waar op termijn ook meer mogelijk zou zijn. Rentree maakt nu ook gebruik van Google Voice voor het telefoonmenu. Zo hoeven er geen bandjes meer ingesproken te worden.

Meer mogelijk

De basis staat nu, maar een eventuele vertaalslag in de toekomst ligt voor Rentree ook zeker op tafel. Hoe kun je WhatsApp en de Chatfunctie op de website ondersteunend inzetten voor je KCC? Over deze kanalen wordt momenteel nog verder nagedacht.

Sinds oktober is Rentree live met Unexus Connect. De ervaring tot nu toe? De Rentree-medewerkers zijn bereikbaar waar ze ook maar werken.

Welkom bij Unexus Connect!

Benieuwd naar onze andere klanten?

Onlangs spraken we met Woonstichting Stek over de oplossingen die zij afnemen bij Unexus. Stek is al sinds 2015 klant en samen werken we aan de beste klantoplossingen voor hun huurders.

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...
Allert Schallenberg

Maak kennis met Allert Schallenberg, de nieuwe CTO bij Unexus.

"Ik hou ervan om te bouwen aan groei en innovatie" Maak kennis met Allert Schallenberg (45), de kersverse Chief Technology ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...