De manier waarop we werken en communiceren is in volle verandering. Door de huidige ontwikkelingen werken veel mensen thuis (of hybride) en is vergaderen op afstand normaal geworden. Om medewerkers hierin te faciliteren hebben organisaties geïnvesteerd in moderne werkplekken en technologieën die plaatsonafhankelijk werken gemakkelijker maken.

Gemakkelijk hybride samenwerken en communiceren

Dit heeft ook consequenties voor de manier waarop organisaties hun klantenservice inrichten. Om optimale bereikbaarheid en efficiëntie te realiseren zijn technologieën als Microsoft Teams ondersteunend voor medewerkers bij communicatie op afstand.

Microsoft Teams is een veelvoudig gebruikt middel waarin u kunt chatten, (video)bellen en vergaderen binnen en buiten uw organisatie. Door koppelingen is het ook gemakkelijk om vanuit Microsoft Teams samen te werken aan bestanden en documenten.

Populariteit Microsoft Teams gestegen

Maar wist u ook dat Microsoft Teams interessant is voor de communicatiestromen bij het klantcontact? Het is interessant om eens te oriënteren op manieren waarop communicatiestromen van uw organisatie met Microsoft Teams kunnen worden gestroomlijnd. Bijvoorbeeld met uw telefonie en andere (interne) communicatiestromen voor efficiënt klantcontact.

Integratie Microsoft Teams met Unexus Connect

In het afgelopen jaar hebben we voor verschillende klanten integraties met Microsoft Teams gerealiseerd met ons eigen Unexus Connect platform. Door onze integratie met Microsoft Teams is het voor onze klanten nóg makkelijker om bij klantcontact:

  • Intern door te verbinden;
  • De juiste collega te zoeken voor de juiste vraag;
  • Beschikbaarheid van collega’s in te zien. Dus ook als uw collega een kort call heeft met een andere collega.

Daarnaast zijn er ook technische voordelen mogelijk door de integratie van Unexus Connect met Microsoft Teams:

  • U kunt bellen met Microsoft Teams Direct Routing;
  • U kunt Microsoft Teams gebruiken als softphone;
  • Wellicht kunt u zelfs kosten besparen door het gebruik van Microsoft Teams.

Nieuw: Unexus Teams Client

Naast een integratie met Microsoft Teams hebben we recentelijk een verdere integratie op de markt gebracht: de Unexus Teams Client. Hiervoor hebben we het bekende Unexus Connect platform ondergebracht in een versimpelde versie binnen Microsoft Teams. Op deze manier hebben de gebruikers van deze Unexus Teams Client alle communicatiestromen en specifieke functionaliteiten van Unexus Connect op één centrale plek.

Deze Unexus Teams Client is aanvullend op onze al bestaande Client applicaties. U kunt er dus voor kiezen deze voor een paar medewerkers in te zetten of voor elke medewerker. Door de aanvulling van de Unexus Teams Client op ons al bestaande aanbod bieden we nog meer mogelijkheden voor maatwerk.

De voordelen van Microsoft Teams en Unexus Connect integraties

Ons systeem baseert zich op een omnichannel platform met Microsoft technologie zodat alle contactkanalen integreren en worden samengebracht. De koppeling met Microsoft Teams maakt het voor de gebruikers nog makkelijker om plaats- en tijdsonafhankelijk samen te werken. Bij Unexus kiest u met de Unexus Teams Client of bij Microsoft Teams integraties voor één klantcontactplatform waarbij alle telefonie- en communicatiestromen samenkomen.

Doorlezen?

Wilt u meer weten over onze integratie met Microsoft Teams of onze Unexus Teams Client? Wij schreven er een whitepaper over!

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...
Allert Schallenberg

Maak kennis met Allert Schallenberg, de nieuwe CTO bij Unexus.

"Ik hou ervan om te bouwen aan groei en innovatie" Maak kennis met Allert Schallenberg (45), de kersverse Chief Technology ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...