Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een beetje hulp door ons platform. De afgelopen jaren hebben meerdere van onze klanten meegedaan aan een actie van Queup. Dit willen wij ook dit jaar van harte ondersteunen. Geïnteresseerd in hoe je de wachttijd in je wachtrij als organisatie gratis kunt inzetten voor een goed doel? Lees dan snel verder!
Over Queup
Queup helpt bedrijven op een laagdrempelige manier maatschappelijk te ondernemen, door in hun telefonische wachtrij een kort ingesproken bericht van een goed doel af te spelen. Deze berichten zijn kort en passen al in de wachtrij als je 20 seconden wachttijd hebt. De berichten en acties onder Queup passen bij de doelgroep van woningcorporaties. Deze komende periode staat Sam& in de spotlight. Daarvoor zoekt Queup woningcorporaties die willen meedoen.
💡 Sam& heeft niet het doel om donateurs of leads te werven. Ze willen hun doelgroep enkel bewustmaken van hun bestaan en dat ze altijd om financiële hulp kunnen vragen.
Over de actie Sam& voor alle kinderen
Sam& is een samenwerkingsverband van Leergeld Nederland, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Nationaal Fonds Kinderhulp en Stichting Jarige Job. Samen bieden zij één digitaal loket waar ouders een aanvraag kunnen doen voor de voorzieningen die de organisaties bieden. Ouders met weinig geld kunnen bij Sam& terecht zodat ook hun kind(eren) mee kunnen doen met activiteiten zoals sport of het vieren van een verjaardag.
Resultaten van vorig jaar
Vorig jaar deden meer dan 10 woningcorporaties de gehele actieperiode mee. Er is gemonitord op effecten, waarbij te zien was dat in de betreffende postcodes tot wel 57% stijging plaatsvond. Een treffende campagne dus, bij de juiste doelgroep!
Praktische informatie
- Het bericht duurt 15 of 30 seconden. Bedrijven bepalen zelf wat het best past.
- Het bericht heeft als doel mensen bewust te maken van het probleem dat een goed doel probeert op te lossen, er wordt nooit om een donatie gevraagd.
- Het bericht is éénmalig te horen. Bellers wachten nooit langer. Zodra er een medewerker beschikbaar is wordt het bericht afgebroken.
- Ben je geen woningcorporatie maar heb je wel interesse? Meld je dan vooral ook aan, want Queup heeft ook andere acties waar je aan kunt meedoen.
- Unexus kan jou met het technische gedeelte helpen. Jij meld je aan bij Queup, je ontvangt het geluidsfragment en wij hangen het geluidsfragment op de gewenste plek in de wachtrij. Dit regel je via de Unexus support (vraag naar Wilfred).
- Bij veel wens vanuit klanten, maken we op termijn een standaardfeature zodat klanten dit zelf kunnen doen.
Wil je hier meer over weten? Lees hier meer en meld je aan bij Queup!