Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau van dienstverlening: voor tevreden huurders en efficiënte processen!

Positieve telefonische ervaring

HW wonen is de huisvestingspartner in de Hoeksche Waard en biedt in 14 dorpen een thuis aan ruim 9.000 huishoudens. Als woningcorporatie is zij bewust van het belang van een positieve telefonische ervaring voor huurders. Een nieuw telefoonsysteem zou hier direct aan bijdragen. Door het nieuwe systeem neemt de interne kansen en die van de huurder toe.

Wat betekent dit voor de huurders van HW Wonen?

📞 Snellere toegang tot hulp: Huurders kunnen nu direct kiezen om rechtstreeks in contact te komen met onze reparatiepartners voor bijvoorbeeld cv-problemen en glasbreuk, zonder in onze wachtrij te belanden.

📞 Persoonlijke service: Zodra een huurder contact opneemt, wordt de klantkaart direct weergegeven voor de medewerker. Daardoor is direct de juiste informatie voor handen.

📞 Minder wachttijd: De gegevens uit het systeem helpen om drukke tijden voorspellen. Zo kan de bezetting aangepast om de wachttijden aan de telefoon te minimaliseren.

📞 Geen tijd om te wachten? Geen probleem! We bieden de mogelijkheid om teruggebeld te worden zodra de klant aan de beurt is.

📞 Verbeterde follow-up: Als een huurder onze oproep mist en terugbelt, kan HW Wonen direct zien welke collega hen eerder probeerde te bereiken.


 

Meten is weten

Door te werken met Unexus Connect kan HW Wonen de interne organisatie voorzien van waardevolle rapportages, waardoor medewerkers kunnen leren en groeien. Dit draagt direct bij aan beter inzicht in de behoeften van huurders waardoor middelen efficiënter ingezet worden. Het doorverbinden naar collega’s gaat ook vlotter, wat de interne communicatie ten goede komt.

Met dank aan

Deze verbeteringen sluiten naadloos aan bij de ambitie van HW Wonen om een klantgedreven organisatie te zijn. Samen met Evelien van der Maarl, die dit implementatieproject intern leidde, en alle andere medewerkers van HW Wonen, werkten onze eigen collega’s Niels Nijman en Maurice de Bruin hard aan het inrichten en testen. Dank ook aan collega Shanalis Martina die ons zo vrolijk op de foto begroet.

Wij houden van tevreden klanten

Benieuwd wat anderen over ons zeggen? We zijn met een aantal klanten in gesprek gegaan over ons platform, hun visie op klantcontact en het belang van bouwen aan dienstverlening.

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...
Allert Schallenberg

Maak kennis met Allert Schallenberg, de nieuwe CTO bij Unexus.

"Ik hou ervan om te bouwen aan groei en innovatie" Maak kennis met Allert Schallenberg (45), de kersverse Chief Technology ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...