In de laatste editie van het CorporatieGids magazine is woningcorporatie Lefier aan het woord over hoe ze proberen de huurder naar het digitale kanaal te verleiden, om zo meer tijd over te hebben voor de complexe vraagstukken. Lefier, verantwoordelijk voor ruim 31.000 woningen in Groningen en Drenthe, zet vol in op digitale communicatie. Adviseur klantenservice Elly Abeling en Adviseur informatievoorziening René Rademaker vertellen over de multichannel communicatiestrategie en de daarbij horende uitdaging om alle contacten met de huurder juist vast te leggen. De uitgebreide rol van Unexus hierin komt uiteraard ook meermaals naar voren.

Adviseur klantenservice, Elly Abeling en Adviseur informatievoorziening, René Rademaker:

Op de vraag hoe Lefier haar communicatie heeft ingericht, vertelt René: “We maken onder andere gebruik van de oplossingen van Unexus. Niet alleen via telefonie maar bijvoorbeeld ook voor e-mailafhandeling. Daarbij maken we gebruik van sturingsinformatie om onszelf continu te verbeteren. Bijvoorbeeld door de hoeveelheid telefoontjes, de afhandeltijd, onderwerpen of het percentage doorschakelingen te analyseren.”

Lefier heeft daar onlangs ook kwaliteitsmonitoring van Unexus aan toegevoegd, vult Elly aan. “Dit houdt in dat gesprekken met huurders worden opgenomen, wat we vervolgens kunnen gebruiken in trainingen om onszelf te verbeteren. Door deze gesprekken terug te luisteren en daar feedback op te geven, kijken we wat goed en fout gaat en hoe we dat in de toekomst beter kunnen aanpakken. Daarnaast verwachten we dat in de toekomst telefonische gesprekken gemiddeld langer en complexer worden omdat eenvoudige vragen online worden beantwoord. Dan geeft kwaliteitsmonitoring ons de handvatten hierop voorbereid te zijn.”

Bekijk het hele artikel hier, of download het hier, en lees wat Elly en René nog meer vertellen.

Benieuwd naar onze oplossingen?

Unexus Connect maakt klantcommunicatie makkelijker, efficiënter en meetbaar. Het platform is modulair opgezet. Zo kan het gemakkelijk worden aangepast aan de wensen van élke organisatie. Dankzij de jarenlange ervaring van het Unexus team, helpen we u om ons platform perfect af te stemmen op uw communicatieprocessen.

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...
Allert Schallenberg

Maak kennis met Allert Schallenberg, de nieuwe CTO bij Unexus.

"Ik hou ervan om te bouwen aan groei en innovatie" Maak kennis met Allert Schallenberg (45), de kersverse Chief Technology ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...