De afgelopen jaren maakten de meeste organisaties zich in rap tempo hybride werken eigen. Daarbij wordt er vaak gekozen voor Microsoft Teams als basis voor de interne locatie-onafhankelijke communicatie. Nu organisaties gewend zijn geraakt aan hybride werken en Microsoft Teams ingeburgerd is, zien wij deze trend ook bij steeds meer klantcontactcentra zich doorzetten.
Populariteit Microsoft Teams gestegen
Microsoft Teams is een vaak gebruikt middel waarin je kunt chatten, (video)bellen en vergaderen binnen en buiten de organisatie. Door koppelingen is het ook gemakkelijk om vanuit Microsoft Teams samen te werken aan bestanden en documenten. Het is mogelijk om apps van derde partijen te gebruiken binnen de Microsoft Teams omgeving. Commercieel Directeur Wim Pullens: “In combinatie met de Unexus oplossing voegen wij de ontbrekende meerwaarde toe die tot betere bereikbaarheid, klantenservice en integratie met bijvoorbeeld Fox Contact leidt. We hebben al bij verschillende klanten integraties met Microsoft Teams en het Unexus Connect platform met succes gerealiseerd”.
Integratie Microsoft Teams met Unexus Connect
Wij bieden een omnichannel communicatieplatform waardoor je een brede kijk krijgt op alle communicatiekanalen met inzicht door rapportage en monitoring. Zo ervaren klantcontactmedewerkers meer overzicht, efficiëntie en gebruikersgemak. De meerwaarde van een integratie met Microsoft Teams binnen de Unexus oplossing is beter zicht op de beschikbaarheid en gemak voor de gebruiker. Het maakt het nog makkelijker om intern door te verbinden, de juiste collega te vinden voor een specifieke vraag en beschikbaarheid van collega’s in te zien. Zelfs als de desbetreffende collega een korte Teams call heeft met een andere collega.
Én er zijn ook technische voordelen mogelijk door de integratie van Unexus met Microsoft Teams. Bellen met Microsoft Teams Direct Routing is mogelijk, zodat een Teams gebruiker ook extern kan bellen of gebeld worden. Tenslotte kan Microsoft Teams worden gebruikt als softphone om te bellen vanuit de laptop of PC.
Unexus Teams Client
Desgewenst kunnen backoffice medewerkers de Unexus Teams Client binnen Microsoft Teams of op hun mobiel gebruiken. Hiermee zijn de Unexus telefonie functies, zoals in of uit een groep schakelen en uitgaande nummer selectie, gemakkelijk te gebruiken binnen de Microsoft Teams omgeving.
Al diverse klanten maken gebruik van de integratie met Microsoft Teams en gezien de enorme vlucht die Teams heeft genomen, verwachten wij dat de komende tijd meer klanten van deze integratie gebruik gaan maken.
Overal bereikbaar zijn voor je klanten
Optimale bereikbaarheid, dat is wat uw klant van u verwacht. Hoe richt u dat het beste in in tijden van hybride werken? En hoe kunt u een verdere integratie met Microsoft Teams uitwerken?
We schreven een whitepaper over uitdagingen die u kunt tegenkomen bij het implementeren van Microsoft Teams binnen uw KCC.