Klantenservice professionals hebben de verantwoordelijkheid om hoogwaardige dienstverlening en ondersteuning te bieden aan klanten. Informatie speelt daarbij een cruciale rol bij het waarborgen van klanttevredenheid. Je hebt daarom toegang nodig tot nauwkeurige en tijdige analyses. Hier hebben wij uitgebreide rapportages in onze software, maar bieden we ook een uitgebreid BI dashboard aan. In deze blog gaan we dieper in op enkele van de belangrijkste voordelen die BI biedt aan gebruikers van Unexus Connect.

Waarom BI?

BI biedt klantenservice professionals een schat aan gegevens en inzichten wat helpt om je klant beter te begrijpen. Zo kun je het beste je dienstverlening verbeteren en de klanttevredenheid verhogen. Speciaal voor onze klanten hebben wij in samenwerking met Blue-Mountain een BI-dashboard ontwikkelt die je zicht geeft op je telefoniedata. Maar wat zijn de voordelen die wij zien van het gebruik van dit dashboard?

1. Verbeterd klantinzicht

Het BI-dashboard helpt jou als klantenservice professional om overkoepelende gegevens te analyseren, zoals beschikbaarheid tijdens drukste contactmomenten, heatmaps over de drukte, hoe snel gesprekken kunnen worden gevoerd en andere metrics over klantinteracties. Door deze gegevens te analyseren, krijg je een dieper inzicht in de behoeften, voorkeuren en vooral het gedrag van je klanten. Hierdoor kun je sneller schakelen op wat je klant echt nodig heeft en zelf je teaminzet hiernaar vormen.

2. Geïnformeerde besluitvorming

Hoe meer overzichtelijke informatie je hebt, hoe beter je geïnformeerde beslissingen kunt nemen. Door toegang te bieden tot real time gegevens, stelt ons dashboard je in staat trends en patronen te identificeren, op overkoepelend of op agentniveau. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt om op data gebaseerde beslissingen te nemen, zoals het identificeren van gebieden waar verbeteringen nodig zijn, het implementeren van nieuwe beleidslijnen of procedures of het coachen van personeel.

3. Bijdrage aan operationele efficiëntie

Het BI dashboard houdt je ook scherp op gebieden waar processen kunnen worden gestroomlijnd. Als je ziet dat bijvoorbeeld op een bepaald punt van de dag, of rondom een bepaald thema altijd het gesprek langer duurt. Wellicht help je de klant dan wel sneller en gerichter door in te zetten op het automatiseren van routinetaken of het verminderen van het aantal stappen bij het oplossen van klantproblemen. Dit kan de werkdruk op je team vervolgens weer verminderen, waardoor zij zich kunnen concentreren op de andere vragen van klanten waar meer aandacht voor nodig is.

4. Verbeterde prestatiemeting

Tot slot helpt ons dashboard je om je prestaties bij te houden en te meten. Door belangrijke metingen zoals responstijd, klanttevredenheidsscores en klantbehoudscijfers te analyseren, kun je snel gebieden identificeren waar je goed presteert en gebieden waar verbeteringen nodig zijn. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt om doelen en benchmarks te stellen. Handig voor rapportage en data gebaseerde beslissingen.

Ons dashboard

Met ons dashboard kun je realtime data analyseren en knelpunten identificeren. Zo werk je up-to-date en overzichtelijk aan je klantcontact. Dit dashboard hebben we ontwikkeld voor onze klanten, op basis van klantinput. We ontwikkelen het ook continu door. Met als doel om een instapklaar model te hebben voor onze klanten. Zo blijven je implementatiekosten laag. Uiteraard is feedback op het dashboard altijd welkom, en nieuwe features worden altijd direct voor alle klanten beschikbaar.

Is dit ook iets voor jou?

Heb jij een vraag over ons dashboard en hoe je deze zou kunnen inzetten binnen jouw organisatie? Je kunt meer over de mogelijkheden lezen in ons whitepaper.

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...
Allert Schallenberg

Maak kennis met Allert Schallenberg, de nieuwe CTO bij Unexus.

"Ik hou ervan om te bouwen aan groei en innovatie" Maak kennis met Allert Schallenberg (45), de kersverse Chief Technology ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...