Klantenservice professionals hebben de verantwoordelijkheid om hoogwaardige dienstverlening en ondersteuning te bieden aan klanten. Informatie speelt daarbij een cruciale rol bij het waarborgen van klanttevredenheid. Je hebt daarom toegang nodig tot nauwkeurige en tijdige analyses. Hier hebben wij uitgebreide rapportages in onze software, maar bieden we ook een uitgebreid BI dashboard aan. In deze blog gaan we dieper in op enkele van de belangrijkste voordelen die BI biedt aan gebruikers van Unexus Connect.
Waarom BI?
BI biedt klantenservice professionals een schat aan gegevens en inzichten wat helpt om je klant beter te begrijpen. Zo kun je het beste je dienstverlening verbeteren en de klanttevredenheid verhogen. Speciaal voor onze klanten hebben wij in samenwerking met Blue-Mountain een BI-dashboard ontwikkelt die je zicht geeft op je telefoniedata. Maar wat zijn de voordelen die wij zien van het gebruik van dit dashboard?
1. Verbeterd klantinzicht
Het BI-dashboard helpt jou als klantenservice professional om overkoepelende gegevens te analyseren, zoals beschikbaarheid tijdens drukste contactmomenten, heatmaps over de drukte, hoe snel gesprekken kunnen worden gevoerd en andere metrics over klantinteracties. Door deze gegevens te analyseren, krijg je een dieper inzicht in de behoeften, voorkeuren en vooral het gedrag van je klanten. Hierdoor kun je sneller schakelen op wat je klant echt nodig heeft en zelf je teaminzet hiernaar vormen.
2. Geïnformeerde besluitvorming
Hoe meer overzichtelijke informatie je hebt, hoe beter je geïnformeerde beslissingen kunt nemen. Door toegang te bieden tot real time gegevens, stelt ons dashboard je in staat trends en patronen te identificeren, op overkoepelend of op agentniveau. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt om op data gebaseerde beslissingen te nemen, zoals het identificeren van gebieden waar verbeteringen nodig zijn, het implementeren van nieuwe beleidslijnen of procedures of het coachen van personeel.
3. Bijdrage aan operationele efficiëntie
Het BI dashboard houdt je ook scherp op gebieden waar processen kunnen worden gestroomlijnd. Als je ziet dat bijvoorbeeld op een bepaald punt van de dag, of rondom een bepaald thema altijd het gesprek langer duurt. Wellicht help je de klant dan wel sneller en gerichter door in te zetten op het automatiseren van routinetaken of het verminderen van het aantal stappen bij het oplossen van klantproblemen. Dit kan de werkdruk op je team vervolgens weer verminderen, waardoor zij zich kunnen concentreren op de andere vragen van klanten waar meer aandacht voor nodig is.
4. Verbeterde prestatiemeting
Tot slot helpt ons dashboard je om je prestaties bij te houden en te meten. Door belangrijke metingen zoals responstijd, klanttevredenheidsscores en klantbehoudscijfers te analyseren, kun je snel gebieden identificeren waar je goed presteert en gebieden waar verbeteringen nodig zijn. Deze informatie kan vervolgens worden gebruikt om doelen en benchmarks te stellen. Handig voor rapportage en data gebaseerde beslissingen.
Ons dashboard
Met ons dashboard kun je realtime data analyseren en knelpunten identificeren. Zo werk je up-to-date en overzichtelijk aan je klantcontact. Dit dashboard hebben we ontwikkeld voor onze klanten, op basis van klantinput. We ontwikkelen het ook continu door. Met als doel om een instapklaar model te hebben voor onze klanten. Zo blijven je implementatiekosten laag. Uiteraard is feedback op het dashboard altijd welkom, en nieuwe features worden altijd direct voor alle klanten beschikbaar.
Is dit ook iets voor jou?
Heb jij een vraag over ons dashboard en hoe je deze zou kunnen inzetten binnen jouw organisatie? Je kunt meer over de mogelijkheden lezen in ons whitepaper.