Of het bewogen maanden zijn geweest? Een kleine lach kan Jessica Ebbink, Head of Client Delivery, niet onderdrukken. Sinds haar start bij Unexus eind 2024 heeft Jessica er geen gras over laten groeien en heeft ze samen met haar Client Delivery team al mooie stappen gezet. Maar wat drijft haar? En waarom koos ze ervoor haar freelanceleven achter zich te laten voor deze nieuwe uitdaging bij Unexus?

“Het gaat mij erom dat we als team vooruitkomen en voor onze klant echt een verschil maken”

Van Postbank tot VoIP-revolutie

 “In 1998 begon ik bij de Postbank als beheerder telematica. Dat was mijn eerste kennismaking met Telecommunicatie technologie en IT-processen. Na een jaar groeide ik door naar afdelingsmanager” vertelt ze. Na een aantal jaar ervaring in verschillende functies binnen de telecom, besloot Jessica in 2002 haar eigen bedrijf te starten. Dit bedrijf richtte zich op het implementeren en leveren van support op grootzakelijke telefooncentrales in een tijd waarin de VoIP-revolutie net opkwam.

“De periode 2002 tot 2010 was voor mij een geweldige leerschool. Technologie veranderde snel, en ik was altijd bezig om de nieuwste trends en innovaties toe te passen in mijn bedrijf,”

Na de verkoop van dit bedrijf vervulde Jessica vele freelance opdrachten, van projectmanagement, businessanalist tot product Owner, “als er iets verbeterd mag worden, is dat motivatie genoeg”.

De kracht van een eerste indruk

Tijdens haar werk als projectmanager kwam Jessica in 2023 al in aanraking met Unexus toen ze werd gevraagd om bij twee woningcorporaties implementaties te ondersteunen van Unexus Connect. Zo maakte ze voor het eerst kennis met Frederik, Eric en Jeroen, consultants bij Unexus. “Ze waren enorm dienstbaar naar ons als klant en maakten mijn projecten veel makkelijker,” zegt Jessica. Later hoorde ze dat er een opening was voor een nieuwe Head of Client Delivery. De beslissing was toen snel genomen.

“Ik had al best veel mensen ontmoet, van Wesley die bezig was met een TOPdesk-integratie, via Pieter met Wallboard en Angela die samenwerkte met Frederik. Toen ik binnenkwam, voelde het bijna als thuiskomen.”

Een vliegende start

Sinds haar start bij Unexus heeft Jessica al snel haar plek gevonden. “Wat me opviel, was hoe snel je je hier kunt inwerken. Er is veel kennis binnen het bedrijf en je krijgt meteen de kans om impact te maken,” vertelt ze. Haar focus ligt vooral op het stroomlijnen van interne processen en het verbeteren van de communicatie. “Als Head of Client Delivery zorg ik ervoor dat support en projecten soepel verlopen, we de juiste mensen op de juiste plekken hebben en klanttevredenheid altijd centraal staat. Uiteraard kunnen er bij een klant altijd onverwachte verstoringen of uitdagingen ontstaan, maar het draait allemaal om hoe je hierop reageert en hoe je communiceert met de klant, is mijn ervaring” legt ze uit.

Customer first, dat moet de basis zijn

Jessica’s benadering van klantrelaties is helder: “Klanten mogen van mij verwachten dat ik me altijd in hun situatie verplaats en hun verwachtingen serieus neem. Het is belangrijk dat ze weten waar ze aan toe zijn en kunnen vertrouwen op het team dat aan hun omgeving werkt.” Ze gelooft sterk in de waarde van transparantie en duidelijke communicatie. “Het is mijn taak om in gesprek te blijven met klanten over de voortgang, bijvoorbeeld in lopende incidentanalyses, zodat ze niet voor verrassingen komen te staan.”

Klanten in hun kracht zetten met onze producten

Ik ben ervan overtuigd dat we de komende jaren mooie stappen gaan zetten, zowel intern als voor onze klanten. Wat ik vooral belangrijk vind, is dat we blijven innoveren en luisteren naar de behoeften van onze klanten”. Dat is altijd de kracht geweest van Unexus en dat moet zo blijven.

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...

Kom je ook naar de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024?

We nodigen je graag uit voor de CorporatieGids LIVE Kennisdag 2024! Tijdens onze kennissessie vertellen we meer over de meerwaarde ...