De wereld is momenteel in de ban van het nieuwe coronavirus ook wel bekend als COVID-19. Dit gemuteerde griepvirus zorgt voor veel overlast, afgelastingen van evenementen, wijdverspreide quarantaine en in sommige gevallen helaas het overlijden van getroffenen.

In Nederland is één van onze klanten de GGD Brabant-Zuidoost. De GGD is samen met de RIVM de eerste verdedigingslijn om verdere verspreiding te voorkomen en de bevolking goed te informeren. Zodra duidelijk werd dat de pandemie ook in Nederland zou arriveren hebben we samen met de GGD overlegd hoe we de verwachtte toestroom van bellers in goede baan zouden gaan leiden. Brabant is momenteel helaas de zwaarst getroffen regio in Nederland waardoor daar ook de grootste vraag naar informatie leeft. Door tijdig te schakelen hebben we kunnen zorgen dat er altijd voldoende telefonische capaciteit is om bezorgde mensen van een passend antwoord te voorzien. We blijven natuurlijk samen met de GGD de situatie volgen zodat we bij behoefte de nodige aanpassingen kunnen doen.

Tim Spijksma, GGD Brabant-Zuidoost:

“De flexibiliteit van het Unexus platform helpt ons nu om in kunnen spelen op de snel veranderende situatie. De GGD wordt momenteel overstelpt met telefonische vragen over het nieuwe coronavirus (COVID-19). Het Unexus platform helpt ons een balans te vinden tussen het beantwoorden van de vragen en bereikbaar blijven voor andere reguliere én urgente contacten. Fijne hulpmiddelen in de huidige situatie zijn ook Text to Speech & Call Centre on Demand (opschalen bij behoefte). Unexus als leverancier maakt waar wat beloofd is in het aanbestedingstraject. Meedenken, meehelpen en snel implementeren. Die ondersteuning wordt zeer gewaardeerd.”

Eén van de verdere maatregelen is dat de overheid aandringt op zoveel mogelijk thuiswerken. Dat is dan ook een onderdeel waarbij wij onze klanten momenteel volop assisteren. Unexus Connect is flexibel en maakt thuiswerk mogelijk dankzij bijvoorbeeld de mobile app. Ook kunnen andere medewerkers in piekperiodes gemakkelijk tijdelijk bijspringen door een andere rol binnen Unexus Connect te krijgen. Deze flexibiliteit zorgt ook dat we snel kunnen opschalen in het aantal licenties en als de situatie verbetert ook weer snel kunnen afschalen.

Vul uw gegevens in en download direct de GGD klantcase

Selecteer een geldig formulier
corona-ggd-thuiswerken-artikel

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...
Allert Schallenberg

Maak kennis met Allert Schallenberg, de nieuwe CTO bij Unexus.

"Ik hou ervan om te bouwen aan groei en innovatie" Maak kennis met Allert Schallenberg (45), de kersverse Chief Technology ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...