In de afgelopen periode is de druk op de klantenservice van veel organisaties toegenomen. Klanten (burgers, huurders) zijn veeleisender geworden, hebben meer behoefte aan waardevol menselijk contact, goede informatie en snelle ontzorging. Klantenteams moesten hier snel op inspelen terwijl de medewerkers zelf geconfronteerd werden met de nieuwe realiteit van het hybride werken.

Uit de praktijk van het KCC 

Unexus is op 7 oktober a.s. partner van het KCC-congres. Al ruim 10 jaar realiseert Unexus voor haar klanten de best mogelijke klantervaring met een innovatief platform waarin alle klantcommunicatie samenkomt. Op het KCC-congres laten we zien hoe onze klanten met deze uitdagingen omgaan en welke inzichten ze inzetten om de klantenservice naar een hoger niveau te tillen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van inzichten in het berichtenverkeer met je klant, razendsnel nieuwe contactkanalen in te zetten en de capaciteit op te schalen. Of juist door het hybride werken duurzaam in te richten voor de hele organisatie. Op het congres vertellen 4 van onze klanten over hun specifieke situatie en hoe ze hiermee om zijn gegaan: GGD Brabant-ZO, Gemeente Oss, Thuisvester en Woonstad.

Meten is weten 

Inzicht in het communicatieverkeer is voor managers en organisaties essentieel om klantbehoeften te herkennen en customer journeys te optimaliseren. Met de gedachte ‘meten is weten’ heeft Unexus in samenwerking met Blue-Mountain een BI oplossing ontwikkeld. Unexus verzamelt met het Unexus Connect platform data over iedere klantinteractie. Deze data is een goudmijn om klantprocessen in kaart te brengen, knelpunten zichtbaar te maken en processen te optimaliseren. Met de Unexus Connect BI template ontsluiten we deze data en tonen we in één oogopslag belangrijke KPI’s en analyses waarmee je je klantcommunicatie en daarmee de klantbeleving enorm kunt verbeteren.  

Microsoft Teams integratie 

Het ‘hybride werken’ is de nieuwe norm geworden en technologieën zoals Microsoft Teams helpen hierbij. Daarom heeft Unexus een integratie gerealiseerd met Teams. De koppeling met Teams maakt het bijvoorbeeld mogelijk om de status te synchroniseren met de Unexus telefonie-omgeving en meer. De intelligentie van het Unexus platform blijft daarbij behouden wat de combinatie Teams & Unexus erg gebruiksvriendelijk en krachtig maakt. Hoe dit in de praktijk werkt laten we je graag zien. 

We kijken ernaar naar uit om je weer ‘live’ te begroeten op onze stand. Je vindt Unexus in de centrale ruimte ingang Podium 3!

Datum: 7-10-2021 
Locatie: Spant! in Bussum  
Meer informatie en tickets via: Klant Contact Centrum (KCC) Congres

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...
Allert Schallenberg

Maak kennis met Allert Schallenberg, de nieuwe CTO bij Unexus.

"Ik hou ervan om te bouwen aan groei en innovatie" Maak kennis met Allert Schallenberg (45), de kersverse Chief Technology ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...