Unexus Connect live!

We hebben onlangs weer een klant blij kunnen maken met onze communicatieoplossingen. Zeeuwland is een woningcorporatie met 6000 verhuurbare eenheden. Afgelopen september maakte de organisatie de overstap naar Unexus Connect.

‘Dit moet toch beter kunnen’

Binnen het Klant Contact Centrum (KCC) van Zeeuwland werken ongeveer 13 medewerkers. Zij hebben een brede rol en beantwoorden vragen over allerlei onderwerpen. Daarbij is het uitgangspunt om de klant in één keer te helpen door gelijk antwoord te geven op hun vraag. Daarom verwijzen ze zo min mogelijk door naar andere medewerkers binnen de organisatie, tenzij dit is afgesproken of de klant specifieke vragen voor een afdeling heeft.

Dat vraagt wel om effectieve communicatiestromen welke gemakkelijk te routeren zijn. Voor de livegang van het Unexus Connect communicatieplatform gebruikte Zeeuwland echter een ander klantcontactsysteem waarbij veel gebruikerswensen niet mogelijk waren. Zo kon er bijvoorbeeld maar één iemand achter de algemene telefoon zitten, waardoor meerdere agents niet mogelijk waren. Ook was een wachtrij daardoor niet mogelijk. Dit bracht Zeeuwland tot een zoektocht naar een betere telefonieoplossing.

De verschillende referentiebezoeken bij KCC’s van andere woningcorporaties in de provincie Zeeland trok hun uiteindelijk over de streep.

Omdat er al zoveel corporaties gebruikmaken van Unexus, heeft dat ons ook verleid om voor Unexus te kiezen. De referentiebezoeken waren namelijk positief!”

Manita, klantadviseur van Zeeuwland.

Hoge klanttevredenheid

De inrichting van Unexus Connect voor Zeeuwland is soepel verlopen. “Veel collega’s gebruiken nu de Unexus App, zodat ze hun eigen beschikbaarheid kunnen doorgeven en goed bereikbaar zijn. Voor de klantadviseurs hebben we een uitgebreide omgeving, de Professional Client, waar we een koppeling hebben met Office 365. In de toekomst wordt de omgeving ook gekoppeld aan Iris, zodat de klantkaart gelijk op popt”.

Voor Zeeuwland is de klanttevredenheid de belangrijkste motivator om te blijven werken aan hun ICT-oplossingen. “We zitten nu heel goed, al boven een 8.” Met het nieuwe klantcontactsysteem willen ze deze positieve trend doorzetten.

Eerste ervaringen

De eerste ervaringen van medewerkers met Unexus Connect en de Unexus Connect App zijn heel positief. “Doordat meerderen de telefoon kunnen opnemen en klanten toegewezen kunnen krijgen, is er meer rust op de afdeling. Het klantcontact verbetert daardoor, de wachtrij vermindert en de klantadviseurs hebben ook ruimte om ander werk op te pakken binnen de afdeling.” Ook de begeleiding tijdens de implementatie en de training na de livegang waren goed verzorgd.

Welkom bij Unexus Connect!

Wij zijn pas tevreden als onze klanten dat zijn

Wij hebben jarenlange ervaring in de woningcorporatiebranche. Hierdoor hebben wij expertise terwijl we het persoonlijke contact behouden. Benieuwd naar ons portfolio?

Lees ook

KCC Congres

Terugblik op het KCC congres 2024

Een succesvolle dag in Bussum Op donderdag 10 oktober vond de 14e editie van het KCC congres plaats in het ...
Allert Schallenberg

Maak kennis met Allert Schallenberg, de nieuwe CTO bij Unexus.

"Ik hou ervan om te bouwen aan groei en innovatie" Maak kennis met Allert Schallenberg (45), de kersverse Chief Technology ...

Woonin maakt gebruik van Unexus platform!

Afgelopen woensdag ging ons communicatieplatform Unexus Connect live bij Woningcorporatie Woonin! Dagelijks handelt de woningcorporatie tot wel 1000 gesprekken af, ...

Gebruik wachttijd voor een maatschappelijke boodschap!

Wij vinden het heel leuk als onze klanten maatschappelijk betrokken zijn. Zeker als dit gemakkelijk geregeld kan worden met een ...

Staedion: Klantcommunicatie – klantgericht is niet klantgezwicht

Om als woningcorporatie goed en betrouwbaar klantcontact neer te zetten, moet je kunnen vertrouwen op je systemen. Maar wat als ...

Minder wachttijd en sneller geholpen bij HW Wonen

Afgelopen week ging het Unexus platform live bij HW wonen! Met deze transitie zorgt HW Wonen voor een verhoogd niveau ...